Thuis, maar toch samen!

Een Vlieberg bericht van 22-01-2021

Op de Vlieberg zijn we van mening dat kinderen leren door interactie. Interactie met de leerkracht, maar zeker ook interactie met elkaar. Ook tijdens het thuisonderwijs staat dit hoog op het prioriteitenlijstje. Tijdens de dagelijkse instructies zijn de kinderen actief en moeten zij regelmatig iets noteren op het wisbordje of op een andere manier laten zien dat zij de lesstof begrijpen. Zo checkt de leerkracht onder andere of er nog verlengde instructie nodig is. Ook werken de kinderen in de bovenbouw samen in kleine groepjes.

 

Iedere dag krijgen de kinderen instructie en is er een extra contactmoment met de leerkracht. Ook verzorgen we, net als in de klas, verlengde instructie in kleine groepjes en begeleiding op individueel niveau. Daarnaast zijn we ook nu steeds bezig om de aangeboden doelen te checken en de ontwikkeling in kaart te brengen. Zo is er, als we straks weer naar school mogen, een duidelijk beeld van de ontwikkeling van de kinderen en kunnen we daar op voortbouwen. Ook voor de kleuters is er dagelijks een contactmoment waarin een activiteit wordt gedaan. Dit kan een rekenactiviteit zijn, maar ook een taal- of creatieve activiteit. 

20210121_095029 20210121_095029
20210121_094825 20210121_094825
IMG-20210121-WA0015 (1) IMG-20210121-WA0015 (1)
IMG-20210121-WA0020 (1) IMG-20210121-WA0020 (1)
IMG-20210121-WA0011 IMG-20210121-WA0011
IMG-20210121-WA0022 IMG-20210121-WA0022
20210122_113533 20210122_113533
Screenshot 2021-01-22 at 11.40.21 Screenshot 2021-01-22 at 11.40.21